12.1 C
Kuressaare
Neljapäev, 21. oktoober 2021

Ken Torn kihutab Saaremaa rallil Hyundai R5 autoga

Kui sel hooajal on Ken Torn ja Kauri Pannas Euroopa meistrivõistlustel kihutanud neljaveolise Ford Fiesta Rally3 autoga, siis laupäeval sõidetud Viru rallil startisid mehed Red Grey meeskonna poolt ettevalmistatud Hyundai i20 R5 võistlusautoga, millega ollakse rajal ka kodusel Saaremaa rallil.

Enne Viru ralli starti said Torn – Pannas enda jaoks uue võistlusautoga tutvust teha ja läbisid 60 testikilomeetrit. Ken Torn ütles, et on väga tänulik inimestele, kes selle võimaluse neile andsid.

„Kindlasti on R5 autoga sõitmine põnev väljakutse ning soov on seda kasutada targalt ja kätte saada kõik plaanitud kilomeetrid,“ lausus ta. „Test läks okeilt ja mingi arusaam küll tekkis, kuid kindlasti tahab see auto veel tublisti harjumist. Auto ise on äge ja küll temaga kiiresti sõita saab, kui sõbraks saada.“

Ka kaardilugeja Kauri Pannase ootusärevus oli suur. „Usun, et sama tunne on Kenil, kes üle pikaaja saab R5 ralliautoga taas startida,“ märkis ta enne starti. „Minu arvates on ta seda võimalust igati väärt. Kui ma ei eksi, siis me pole Keniga koos üle aasta juba Eesti ralliradadel kihutanud, mis teeb ühtlasi selle stardi veel erilisemaks. Kuna auto on meie jaoks uus, siis me püüame sellega võimalikult kiiresti ja hästi sina peale saada. Kohtumiseni juba Viru rallil.“

Ja debüüt uue ralliauto roolis oli saarlastele edukas. Viru ralli võitis ainsana WRC-autot juhtinud Georg Gross koos kaardilugeja Raigo Mõlderiga edestas kokkuvõttes 35,6 sekundiga Ken Torni ja Kauri Pannast. Poodiumi kolmanda koha hõivasid Raul Jeets ja Timo Taniel Škoda Fabia R5-l.

„Eks iga uus asi nõuab veidi kohanemist ja harjumist, aga üldjoontes oli kõik okei,“ tõdes Ken Torn. „Auto töötas suurepäraselt ja tõrgeteta, tiim oli valmistanud meile ette viimase peal sõiduvahendi ning ole mees ja sõida.“

Ken Torn alustas rallit hoogsalt, kui esimesel katsel võideti Grossi 0,2 ja teisel 1,4 sekundiga. Kolme katse järel edestati konkurente veel 0,4 sekundiga, kuid siis võtsid meistrivõistluste liidrid oma ja kihutasid võimsama masinaga võidu poole.

„Georg Grossil oli algul käsi veidi külm, aga eks ta oli kokkuvõttes meist ikkagi kiirem ja nii pidi ka olema,“ märkis Ken Torn. „Ega meil varianti üldvõidu võtmiseks väga ei olnud. Eesmärk oli auto tervelt finišisse tuua ja vajalikud kilomeetrid kätte saada. Oleme kokkuvõttes rahul, sest kõik mida plaanisime sai täidetud.“

Oktoobris sõidetavale Saaremaa rallile tulevad Ken Torn ja Kauri Pannas sama autoga. „R5 auto on ikka midagi muud sõita ja see annab kindlasti lisamotivatsiooni,“ lausus rallipiloot. „Ise peame rohkem vaeva nägema, enda ja legendi paremaks saama. Tahame auto eeskätt jälle finišisse tuua ja siis võistluse jooksul näeme, kus me lõpuks oleme. Kodus on alati meeldiv oma fännide ees võistelda ja Saaremaa ralli on muidugi motiveeriv.“

Viru ralli kokkuvõttes said neljanda ja klassis EMV 5 võidu Timmu Kõrge – Erik Vaasa Mitsubishi Lancer Evo IX-l. Teise koha saanud Ranno Bundsen – Robert Loštšenikov Mitsubishi Lancer Evo VII-l kaotasid neile 1.11 ja kolmanda koha saanud Kristo Subi – Ants Uustalu Mitsubishi Lancer Evo IX-l 2.05.

Klassis EMV6 said 6. koha Karl Jalakas – Janek Kundrats BMW 330i, kaotades võitjale 3.48, 9. koha said Tiit Põlluäär – Rasmus Vaher BMW M3 E36, kaotust 6.46. Klassis EMV8 said 4. koha Kermo Laus – Alain Sivous Nissan Sunnyl, kaotust võitjale 2.53.

guest
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare
12,899JälgijatMeeldib

Viimased uudised