-1 C
Kuressaare
Laupäev, 27. november 2021

Saarlased aitavad Soomes Eesti võimsaimat laeva ehitada

Helsingis Aker Yards’i laevaehitustehases mullu jaanuaris ehitama hakatud ning peatselt valmiva 186 meetri pikkuse Stari mootorite võimsus on 48 000 kw.
AS Tallink Grupi kommunikatsioonijuhi Luulea Lääne sõnul lööb saarlasi Stari ehitamisel kaasa päris palju. Tallinki Stari ehitusprojekti juhib Ellar Kõuts Vättalt Kailuka külast, kes oli ka Eesti uhkeimaks laevaks nimetatud Galaxy projektijuht.
Saarlased teevad järelevalvet
Ellar Kõutsi enda sõnul kuuluvad “tähtsamate persoonide”, ehituse omanikupoolsete järelevalvajate hulka veel vanemmehaanik Avo Aavik Pihtlast; I mehaanik Ivo Andreas Kuressaarest; laeva külmutus-, ventilatsiooni- ja teiste süsteemide mehaanik, kuressaarlane Maido Jüristo; laeva intendant ehk reisijateteenistuse ülem Valmar Aavik Orissaarest.
“Saarlaste osakaal on Stari juures tõesti väga suur,” ütles Kõuts. “Meeskonna hulka hakkab kuulma teisigi saarlasi. Ka ehitajate seas on tuttavaid nägusid, Kuressaare poisse,” rääkis ta, lisades, et laeval hakkab tööle kaks meeskonda, kusjuures ka teise vahetuse esimene mehaanik on saarlane Jaanus Rohulaid.
Varem töötas Kõuts Tallinkis superintendandina – mehaanik-juhendajana – ning praegu tegutseb Tallinki esindajana Soomes uute laevade ehitusprojektide juhina.
Kuidas teised saarlased tema meeskonda sattusid? “Mina olen neid valinud,” lausus Kõuts. “Ja juba enne saadab firma oma inimesed ehitusjärelevalvet tegema, pärast aga jäävad nad laeva peale tööle.”
Kõuts on kodusaare meeste tööga rahul. “Seepärast olen neid püüdnud nii palju kutsuda, kui vähegi võimalik,” tähendas ta. “Sellised spetsialistid nagu Maido Jüristo, käivad läbi mitme projekti minuga koos.”
Üle mere kahe tunniga
Star hakkab pakkuma Tallinna Helsingi liinil uut, nn shuttle-tüüpi teenust. “See kujutab endast sümbioosi kiirlaeva ja kruiisilaeva teenustest,” rääkis Lääne. Tema sõnul on tegemist väga kiire laevaga, mis läbib marsruudi orienteeruvalt kahe tunniga. “Samas on laev väga suur ja selle pardal on väga palju meelelahutus- ja söögikohti – restorane, baare, showbaare, laste mängutuba.”
Ellar Kõutsi sõnul on Stari puhul rõhku pandud just toitlustuskohtadele. “Kui laevas on 1900 reisijakohta, siis söögikohtades on istumiskohti 2300, et inimesed saaksid valida, kus istuda ja olla ning millega tegeleda. Laevas on 131 reisijatele mõeldud kajutit.
Star hakkab Helsingi-Tallinn liinil sõitma 5. aprillist.
Sidekas
Stari saamislugu
1. august 2005 Aker Yards ja AS Tallink Grupp allkirjastavad laeva ehituse lepingu
8. veebruar 2006 Raumal alustatakse laeva terastöid, laevaehituse algus
30. mai 2006 Laeva kiilu mahapanek
23. november 2006 Laeva vettelaskmine ja ristimine Star’iks
14. märts 2007 Laev siirdub merele käigukatsetele
28. märts 2007 Laeva üleandmine tellijale
31. märts 2007 Star lahkub Helsingist AkerYardsi laevatehasest kodusadamasse Tallinna

guest
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare
12,899JälgijatMeeldib

Viimased uudised