-11 C
Kuressaare
Pühapäev, 5. detsember 2021

Saaremaa turismisadama ehitus ikka küsimärgi all

Tallinna Sadama nõukogu lükkas läinudreedesel istungil otsuse tegemise Saaremaa sadama ehituse alustamise kohta märtsikuusse. ASi Tallinna Sadama nõukogu riigikogulasest liige Jüri Saar tõdes, et kuna sadama hind on uute kalkulatsioonide järgi muutunud oluliselt suuremaks, siis tekkis ettevõtte käesoleva aasta investeeringute kava arutamisel rida küsimärke. Algselt arvestas Tallinna Sadam Mustjala valda Ninase poolsaarele kavandatava turismisadama ehituslikuks maksumuseks 70 miljonit krooni. Ehitushindade ja materjalide, eelkõige metalli hinna kahekordistumise tõttu räägitakse täna aga sadama rajamisel 100-110 miljoni kroonisest kulutusest.”Mõned juhatuse liikmed on seetõttu püstitanud küsimuse, mida ja kuidas edasi teha,” sõnas Saar, lisades, et investeeringute projektis on sadam jätkuvalt küll kirjas, aga seni kinnitamata kujul. Läheb järjest kallimaksNõukogu liige Koit Uus kinnitas, et Saaremaa sadama kohta otsuse tegemise viibimine on käsitletav tavalise tööprotsessina. “Varasemad numbrid vist ei pea paika ja neid kontrollitakse uuesti üle ning uuritakse ka tasuvuse poolt,” märkis ta.Tallinna Sadama nõukogu liikmed ei öelnud Saare sõnul oma lõplikku seisukohta välja ka paljuski seetõttu, et äsjast kohtuotsust keskkonnaministeeriumi ja looduskaitsjate vaidluses saab veel kolmekümne päeva jooksul edasi kaevata.”Loomulikult on ta ebameeldiv areng. Olime seni kindlad , et probleeme pole, välja arvatud looduskaitse küsimused. Kuid arvestades loogikat, et mida enam aeg edasi läheb, seda kallimaks iga asi muutub, on ta arusaadav. Aga kui me veel kaks aastat vaidleme, läheb ta veelgi kallimaks,” tõdes Saar, lisades, et tema tungival ettepanekul on nõukogu järgmisel, märtiskuisel istungil Saaremaa sadama küsimus eraldi punktina arutlusel.Tasuvus kaalukeeleksSaar ei soovinud Saaremaa sadama arenguid seostada muudatustega Tallinna Sadama juhtkonnas. “Seal võib olla küll emotsionaalne taust. Vana juhtkond on ju oma otsustega paratamatult seotud – kui lubati, tuleb teha. Uuel juhtkonnal on aga võimalus alati öelda, et asi on hoopis teistmoodi,” selgitas ta.Rahvaasemikust nõukogu liige rõhutas, et poliitiline tahe sadama rajamiseks pole kusagile kadunud, jutt käib eelkõige tema majanduslikust tasuvusest. “Ta on tera peal, kuna projekt on investeeringute kavasse kinnitamata. Samas praegu, talvel ei hakataks koppa nagunii maha panema, mistõttu on veel aega asja arutada,” rääkis ta.Saar ei osanud ennustada, mis sadamaprojektist saab, kui ta tänavu peaks Tallinna Sadama ehitusplaanidest välja hääletatama. “Võib olla ka teisi arenguid. On juttu olnud võimalusest taotleda fondidest lisafinantseerimist. Kuid ei ole teada, kas ja millal sealt toetust saab,” sedastas ta.Esmaspäeval oli sadama temaatika Rahvaliidu esindajate initsiatiivil käsitlemisel ka koalitsiooninõukogus, kus majandus- ja kommunikatsiooniminister kinnitas tahet tehakse kõik, et süvasadam Saaremaale tuleks.”Igatahes mina paadunud optimistina loodan siiski viimase minutini, et kõik läheb hästi,” ütles Saar.Sadamakoht pidas tormile vastuMustjala vallavanem Enno Kolter ütles, et jutud 100 miljoni krooni kanti kerkinud ehituskuludest liikusid juba varem. Ta arvas, et sadama kohta otsuse tegemine lükkus edasi pigem siiski seetõttu, et viimast kohtuvaidlust ei saa edasikaebamise võimaluse tõttu veel lõppenuks lugeda. “Aga kui nii läheb, siis teeb kurvaks küll. Meil sinna raha panna pole, see on selge,” nentis ta. Hiljutine maru vallavanema sõnul kavandatavas sadamakohas midagi kurja ei teinud, kui välja arvata kruus, mille laine kohalike meeste paadikraavi vedas. “Käisin isiklikult vaatamas, sinna auku oli mõned tonnid nihutanud,” märkis Kolter.

guest
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare
12,899JälgijatMeeldib

Viimased uudised