-2 C
Kuressaare
Pühapäev, 28. november 2021

Maanteeameti peadirektorkäis saarlastele aru andmas

Saare maakond pole teede renoveerimiseks raha saanud juba kolm aastat ja seda ei eraldata ka tuleval aastal.
“Teede rahastamise põhimõtete järgi on järgmise aasta objektid seotud Eestit läbivate rahvusvaheliselt tunnustatud marsruutidega, kuhu on võimalik kaasata laenu- ja abirahasid,” selgitas Riho Sõrmus Meie Maale.
Sõrmuse sõnul kaasneb laenude ja abirahaga riigipoolse kaasrahastamise kohustus ja see ongi otseseim põhjus, miks Hiiu – ja Saaremaale ning veel mitmesse maakonda teedeehituse raha ei jagu.
“Tuletaksin meelde, et siiski pole ka Saare maakonda unustatud, sest sisuliselt Kuivastu sadamast Muhumaa pealinnani [Liiva – toim] tehti kolm aastat tagasi korralik teeremont ja ka Väikese väina tamm on remonditud,” lausus Sõrmus.
Tema sõnul peaks olukord Saaremaa teedeehituses paranema aastal 2003.
Saare teedevalitsus loodab ülejärgmisel aastal Kuressaare-Kuivastu maanteel renoveerida kaheksa kilomeetrit erinevates teelõikudes.
Seejärel saab teedevalitsuse juhataja Aleksander Kollo sõnul hakata tõsisemalt rääkima Leisi ja Orissaare vahelise nn rannamaantee tolmuvaba katte alla viimisest.
“Olen ilusa turismimarsruudina välja pakutud rannamaantee tolmuvaba katte alla viimise maksumuse juba tellinud – kergkatte puhul saaks seal kilomeetri tolmuvabaks ehitada poole miljoni krooniga,” rääkis Aleksander Kollo.
Kollo pidas kohtumist Sõrmusega vajalikuks lobitööks.
“Peame oma probleemidest pidevalt teavitama, muidu ei saavuta midagi,” ütles ta.
Riho Sõrmus: püsiühenduse projekt on Baltimaade pärl
Saaremaa püsiühenduse teema jõudis septembris Saksamaal Bergeni ülemaailmsel sümpoosionil käsitlemiseni kahes ettekandes.
“See on Baltimaade ainulaadne pärl, ega mujal Ida-Euroopas ole ka sama tugevat projekti vastu panna,” kinnitas maanteeameti peadirektor Riho Sõrmus.
Püsiühenduse maksumuseks tunneli puhul on Norra spetsialistid rehkendanud miljard Eesti krooni ning tasuvusperioodiks ilma riigipoolse dotatsioonita 36 aastat.
“See on märkimisväärselt optimistlikum kui viimane silla arvutuslik tulemus, kuid need mõlemad on tehtud üsnagi põgusate lähteandmete ja kalkulatsioonide põhjal,” arvas Sõrmus.
VELJO KUIVJÕGI

guest
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare
12,899JälgijatMeeldib

Viimased uudised