-9 C
Kuressaare
Pühapäev, 5. detsember 2021

Metallipargas istub endiselt madalikul

Pargas jäeti ankrusse, kuid tormiga ankrud ei pidanud ja laadung jooksis madalikule kinni. Tagalahes oli toona merevee tase 70-80 sentimeetrit praegusest kõrgem.
Kui esialgsete Peterburi instituudi arvutuste kohaselt oli pargase päästmiseks vaja puksiire võimsusega 6500 hobujõudu, siis nüüdsed arvutused nõuavad 30 000. Algul üritas Muuga sadama puksiir-jäälõhkuja Karu pargast lahti tõmmata sisuliselt üksinda.
Siis tulid appi samast võimsusklassist Venemaa puksiir-jäälõhkuja Kapten Plahin ja Norra puksiir Bestla. Sellestki ei piisanud. Mõlemal korral proovis aidata ka 1400-hobujõuline Arm.
“Minu arvates ei ütle see teoreetiliste arvestuste 30 000 jõudu veel midagi, see võib ka pargase pooleks tõmmata ja kaupa ikka kätte ei saa,” arvas veose allagent Jüri Grishin. “Hindan kaupa pargasest endast väärtuslikumaks, pealegi on pargase ühes sektsioonis vesi sees. Ma ei usu, et omanikud laadungi nii lihtsalt sinna jätavad, praegu püüavad nad teha kõik, et kaup kätte saada,” lisas ta.
Üks võimalus oleks kraanaga väiksema süvisega pargasega trümmiluugid kas või ükshaaval Veere sadamasse viia, kuid see peaks pigem parv kui pargas olema ja kraana tõstevõime peaks küllalt suur olema.
Teine võimalus oleks maa poolt ehitada tee pargaseni, et siis autode ja kraanaga kaup ära tuua. Nii arutles eile Saaremaa ainuke laevaagent Gri

guest
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare
12,899JälgijatMeeldib

Viimased uudised