-2.8 C
Kuressaare
Kolmapäev, 1. detsember 2021

Taas lennuloa saanud AN-28 tegi esmalennu Ruhnu

“Igasugune liikumine ja elamine üldse on veidi ohtlik, ega sellepärast elu elamata tohi jääda,” ütles Pärnu Postimehele EELK Haiglahingehoiu Keskuse spetsialist Naatan Haamer, kes lendas eile saarele hiljuti nelja merel kadunuks jäänud Ruhnu mehe omastele hingeabi andma.
Ka lennuki väljalendu oodanud psühholoog Pille Isat ei uskunud seda, nagu paneks reedene õnnetus inimesi vähem lendama.
“Eestlased ei satu kergelt paanikasse, nad võtavad elu kaine mõistusega,” lausus ta.
Pärnu-Ruhnu liini teenindav lennufirma Air Livonia ei teadnud veel kuni pühapäeva õhtuni, kas nad lennata saavad, sest pärast AN-28-ga reedel Hiiumaal toimunud õnnetust keelas lennuamet seda tüüpi lennukite kasutamise ajutiselt ära.
Eile hommikul lennuamet keelu siiski tühistas, jättes alles vaid piirangud, mis puudutavad AN-28 kapteni lennustaazhi, ilmastikutingimusi, jäätumist, lennukiirust ja kõrgust. Sellest hoolimata Air Livonia lennuki hommikul kella kümneks planeeritud strart viibis, kuid põhjuseks polnud tehnika, vaid Ruhnu kohal valitsenud halvad ilmastikuolud.
Keskpäeval lubas ilm lennukil Pärnust õhku tõusta ning Air Livonia juhataja ning ühtlasi ka AN-28 kapten Jüri Liivamägi kinnitas, et kõik läks väga hästi.
“Mina küll aru ei saanud, et reisijad oleksid pärast Hiiumaa õnnetust midagi kartnud,” lausus ta.
“Kõik oli tipp-topp.”
Ruhnu lennukile oli pileti ostnud kokku neli inimest ning lennufirma kinnitusel on see talveperioodil täiesti tavaline reisijate arv. Veel samal päeval lendas Ruhnust Pärnusse tagasi juba seitse inimest.
Tallinn-Kuressaare-Tallinn lend jäi eile halva ilma tõttu ära ning seepärast ei osanud liini teenindava firma Avies tegevdirektor Vladimir Pisarkov öelda, kuidas Hiiumaa õnnetus nende lennuki L-410 täituvusele edaspidi mõjub.
Kapten Liivamägi ütles, et nemad on oma firmas Hiiumaa õnnetuse tõenäolise põhjuse selgeks teinud, kui ei avalda seda.
“Isiklikult arvan, et jäätumine see polnud,” lausus ta. Samas Liivamägi lisas, et ilmad pole sel sügisel lende eriti soosinud. Air Livonia on pidanud viimasel ajal ära jätma või edasi lükkama juba kolm lendu.
“Selline asi, nagu Hiiumaal juhtus, teeb valvsamaks ehk äratab unest üles,” märkis Liivamägi.
“Endagi firmas oleme kõik erandkorrad mitu korda läbi mõelnud ja mänginud, et nendeks lollideks juhtudeks valmis olla.”
Kes Eestis lendavad?
– Eestis tegutseb praegu neli regulaarlennuliini.
– Tallinn-Kuressaare-Tallinn liini teenindab sellest sügisest lennufirma Avies, kes kasutab väikelennukit L-410.
– Tallinn-Kärdla-Tallinn liinil teeb Eesti Lennukompanii tellimusel lende firma Enimex, kes kasutas selleks kuni õnnetuseni lennukit AN-28.
– Pärnu-Ruhnu-Kuressaare ning Pärnu-Ruhnu-Pärnu liinil lendab lennufirma Air Livonia, vedades reisijaid ja kaupa samuti lennukiga AN-28.
MARKO PÜÜA,
Postimees

guest
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare
12,899JälgijatMeeldib

Viimased uudised