-9 C
Kuressaare
Pühapäev, 5. detsember 2021

Reformierakond tahab vähendada SLK toetusraha

Teede – ja sideministeeriumi hinnangul toob Reformierakonna ettepanek suurendada bussivedude dotatsioone 25 miljoni krooni võrra saarte laevaühenduse arvelt kaasa parvlaevapileti hinna 35-50-protsendilise tõusu. Reformierakonna aseesimees Meelis Atonen esitas eile riigieelarve eelnõule muudatusettepaneku, mis näeb ette bussivedude dotatsioonide suurendamist 25 miljoni krooni võrra saarte laevaühenduse dotatsiooni arvel.
“Reisirongide arv on eelmise aasta sama ajaga võrreldes oluliselt vähenenud. Vältimaks reisijateveo üldist vähenemist, peame oluliseks, et bussitransporti toetataks senisest enam. Samuti ei suurene kütusehinnad mitte üksnes Saaremaa laevakompaniil, vaid kogu transpordisektoril,” ütles Atonen.
2002. aasta riigieelarves peaks linnade ja maakondade reisijateveoks eraldatav summa tema ettepaneku jõustumisel suurenema 131 miljonilt kroonilt 156 miljoni kroonini. 2001. aastal oli bussiliikluse dotatsioon 121 miljonit krooni.
Saartega ühenduse pidamise doteerimiseks on 2002. aasta eelarves ette nähtud 110,8 miljonit krooni, mis väheneks 85,8 miljonini. 2001. aastal oli saartega ühenduse pidamise dotatsioon 63 miljonit, märgib Reformierakond oma ettepanekut selgitades.
Teede – ja sideministeeriumi pressiesindaja Kuldar Väärsi üles, et Atonen nõuab sisuliselt parvlaevapiletitele 35-protsendilist keskmist hinnatõusu, mis tähendab, et kohati võivad hinnad tõusta ka kaks korda. Dotatsioonid on üles ehitatud põhimõttel, et piletihinnad jäävad samale tasemele kui mullu, aga Atoneni ettepanek tähendab kindlat hinnatõusu, edastas Väärsi.
Laevakompanii juhatuse esimehe Tõnis Rihvki sõnul hõlmab 110,8 miljoni krooni suurune toetussumma peale SLK dotatsiooni ka saarte ja mandri vahelist lennuliiklust ning laevaliiklust väikesaartega, nagu Abruka ja Vilsandi, mida ei korralda SLK. Samuti sisaldub uues eelarves 16 miljonit krooni valitsuse võetud kohustust SLK ees, millega laevakompanii on mandri ja saarte vahelist liiklust ise krediteerinud.
Rihvki hinnangul tähendab dotatsiooni ühest kohast teise ümberjagamine, et kokkuvõttes on kaotajaks ikkagi tarbijad.
MM/BNS

guest
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare
12,899JälgijatMeeldib

Viimased uudised