-1.5 C
Kuressaare
Kolmapäev, 1. detsember 2021

Metallikoormaga pargase päästetööd jätkuvad täna

Laupäeval kestsid päästetööd kolm tundi asjatult, sest 46 -millimeetrise läbimõõduga terastross ei pidanud vastu. Tööde jätkumist segas tormine ilm, tänane ilmaprognoos peaks võimaldama uute trossidega uuele katsele minna.
7500-hobujõuliste masinatega puksiiri Karu toetab 1400-hobujõuline Arm, sama puksiir, mis pargase teel Loksa sadamast Taani Tagalahte tormivarju tõi.
Eile määras pargase omanik siinsete päästetööde agendiks saarlase Jüri Grishini.
“Teisipäeva hommikul avame Armile taas piiri, et ta saaks Veere sadamasse sõita, sest laevas on otsakorral vesi, toit, küte,” ütles Jüri Grishin Meie Maale.
“Arm viib uued otsad Karule, eks näis, kas ilm soosib päästetöid või tuleb veel oodata.”
Pargas asub päris kalda lähedal
Metallkonstruktsioonidega koormatud pargas on kaldast vaevalt 50 meetri kaugusel astangutega paepõhja peal kinni. 1,3-meetrise süvisega aluse ümber on vett vaid 70 sentimeetri jagu, merevee tase on pärast laevaavariid Tagalahes alanenud.
Peterburi firma Neeva Puksiirid kapten Sergei Fjodorov suhtub Tagalahes juhtunud õnnetusse rahulikult.
“Kaotame küll aega, kuid midagi keerulist pargase väljatõmbamises ma ei näe,” ütles Fjodorov eile Meie Maale.
“Inimelud ohus ei ole, keskkonnale mingit ohtu ei kujuta,” rääkis ta.
Puksiir-jäälõhkuja Karu kapten Aleksander Martinov eile nii optimistlik ei olnud.
“Peterburi tehnikainstituudis tehtud uuringute põhjal peab 6500-hobujõulisest puksiirist piisama, meil on tuhat rohkem, kuid kahe senise katse põhjal võin öelda, et meie laev seda pargast sealt ilmselt välja ei tõmba,” arvas kapten Martinov.
Täna teevad tuukrid kõigepealt kindlaks pargase tehniliste vigastuste olukorra ja üritavad merepõhjast kätte saada 400 meetri pikkuse katkenud trossi otsa. Puksiir-jäälõhkuja Karu saab pargast tirida 700 meetri kauguselt.
Kapten Fjodorovi hinnangul on 86 meetri pikkune ja 16 meetri laiune pargas nr 3610 koormatud vaid kolmandiku ulatuses. 2500-tonnise kandejõuga alusel on metallkonstruktsioone, põhiliselt kaubalaevade trümmiluugid, vaid 800 tonni jagu.
VELJO KUIVJÕGI

guest
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare
12,899JälgijatMeeldib

Viimased uudised