-0 C
Kuressaare
Laupäev, 27. november 2021

Saaremaa Õlletehas valmistub lahinguks kange õlle turul

Saaremaa Õlletehase tegevjuht Marek Pihelpuu nentis, et talvehooajal on kange õlle tarbimine tunduvalt suurem kui kerge õlle tarbimine.
“Plaanime välja tulla jõuluõllega, samuti hakata konkurentsi pakkuma hakata kange õllega,” sõnas Pihelpuu.
Tehase esimese kange õlle laar on käimas, tulemustest saab rääkida paari nädala pärast, ütles Pihelpuu.
“Me ei ole seda küll enne teinud, aga praegu läheb kõik plaanipäraselt. Tulemust on siiski raske ennustada, kuna kääritamise aeg on pikk ja laagerdamine veel pikem. Seetõttu pole välistatud ka üllatused,” rääkis ta ja kinnitas, et peaks uudistoote alkoholisisaldus ulatuma kümne protsendini.
Tehase juht ei soovinud täpsustada, mis saab uute toodete nimeks, viidates, et uute õllede nimed on alles kujundamisel. Meie Maa andmeil peaks kangete õllede turul konkurentsi hakkama pakkuma nostalgiamaiguline ja sihtgruppi arvestav “Tehumardi kange lahinguõlu”.
Marek Pihelpuu hinnangul on kohalik tööstus esimese kuue müüginädalaga suutnud Saaremaa õlleturul kanda kinnitada, kuid ta ei soovinud täpsustada, kui palju tehas on selle ajaga oma toodangut müünud.
“Tulime täis bussi ja saime esimese hooga isegi istekoha. Koht on olemas, kuigi kitsas on,” sõnas Pihelpuu, tunnistades, et sügis-talvisel hooajal, mil õlut tarbitakse suhteliselt vähe, on müügitöö keeruline.
Tegu on uudiskaubaga, mõned teevad prooviostu, kuid jäävad oma maitsele kindlaks. Seetõttu on turg meie jaoks väga kõikuv ja raske on väita, et olema haaranud kohelikust õlleturust nii või teistsuguse protsendi, rääkis õlletehase tegevjuht.
“Arvestada tuleb ka seda, et oleme ainult ühe tootega väljas. Kui sortiment on suurem, siis saab juba midagi julgemalt väita,” lisas Pihelpuu.
Täie võimsusega ei saa õlletehas praegu tegutseda, kuna aktiivse õlletarbimise hooaja lõppemise järel pole lihtsalt piisavalt turgu. Kui müük läheb nii, nagu esimesel kuul, siis on planeeritud aastase müügimahu, 2 miljonit liitrit, täitmine Pihelpuu sõnul reaalne.
“Samas, kuud ei ole ühesugused, suvine hooaeg on ikkagi see, mis täidab suurema osa plaanist,” sedastas ta.
Kaupmehed kahtlevad kohaliku õlle edus
Saaremaa kaupmehed möönavad kohaliku õlletehase ebaõnnestunud turuletulekut ja peavad uudistoodangu hinnapoliitikat pikemas plaanis konkurentsivõimetuks.
“Üldiselt ta läheb, kuigi isiklikult ootasin paremat müügiedu. See aga eeldanuks teistsugust turuletulekut,” ütles STÜ kaupluse Edu juhataja Urmas Vevers, viidates, et tehase müügistrateegiat pood siiski ei kujunda, vaid võimaldab tal oma toodet võimalikult mugavalt tarbijani viia.
Leisis tegutseva Nõmme äri juhataja Kati Paju nentis, et esimene partii kohalikku õlut õnnestus kauplusel küll maha müüa, kuid vaimustust uus toode külameestes ei ole tekitanud.
“Oleme teda müünud, aga mitte nüüd tohutult. Oma kanguse kohta on tema hind soolane. Odavamalt saab isegi kangemad õlled kätte,” rääkis Paju, viidates, et maatarbija jaoks on lipulaevad Bock ja Sarvik.
“Millel ikka kraadi on ja mille hind kraadi kohta oleks soodne,” selgitas Paju oma kundede õlle – eelistusi, lubades siiski ka kohalikku õlut tasapisi edasi müüa. Ta lisas, et suurem võinuks kohaliku õlle ostuhuvi olla siis, kui toode oleks müüki tulnud suve hakul. Ka Urmas Vevers tõdes, et turuletuleku aeg oli uuele õllele ebasoodne, kuigi lahjade õllede kategoorias oli tema mõju konkureerivatele toodetele siiski tunda.
“Nad tulid turule siis, kui õllehooaeg oli lõppenud,” rääkis Inge Nook Perepoode haldavast Mona Kaubandusest. Tema andmeil on kohaliku õlle müüginumbrid Saku ja AleCoqi kõrval seni olnud mikroskoopilised.
“Hinnast ei maksa üldse rääkida, see on täiesti vale. Ma ei ole Leedot küll ise trehvanud, aga kui ta tahab õllega sellist müügistrateegiat jätkata, siis see kukub täielikult läbi,” ei varjanud Nook pettumust. Ta lisas, et kliendid on juhtinud tähelepanu ka õlle kvaliteedile. “Kui elusal õllel peab sade põhjas olema, siis seda tuleb tarbijatele selgitada, et ta niisugune välja näeb,” ütles Inge Nook.
Urmas Vevers tõdes, et hinnapoliitika on tehase teha. “Kui ta oma hinda langetab, saame seda teha ka meie. Kui temal on raskusi mingi partii realiseerimisega, siis ta on pakkunud välja hinnaalndusi ja seda on kasutatud ka,” rääkis Edu juhataja.
Vevers nentis, et tehasel on tulnud säilivusaja ületanud õlut välja vahetada. Ka Perepoed müüsid kohalikku õlut vahepeal alandatud hinnaga. “Me päästsime neid, kuna õlut pidi olema hästi palju,” rääkis Inge Nook. “Ta läheks, kui oleks teiste õlledega ühes hinnas või isegi soodsam. Ka poodide vahel on tohutud erinevused. Niiviisi ei tulda turule ega niiviisi ei olda turul,” lisas ta. Ka Vevers tõdes, et kui tehase müügistrateegias midagi ei muutu, läheb tootjal raskeks.
MEHIS TULK

guest
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare
12,899JälgijatMeeldib

Viimased uudised