-3.4 C
Kuressaare
Neljapäev, 9. detsember 2021

Üksiküritajaid puksitakse turult

Loa kehtivus on üks aasta ja veoselitsentsi taotlejal pidi tänavu ehk uue nõude esimesel aastal olema tagatisena üks kolmandik 140 000 krooni väärtusest varast, järgmisest aastast tõuseb tagatise arvestamine 220 000 kroonini. Lääne päritolu autodel andis enamasti auto väärtus ise nõutud summa välja, endises nõukogude riigis valmistatud veoautodel tuli lisaks auto väärtusele ka muid tagatisi leida.
“Uus nõue korrastab küll turgu, kuid nõuab meilt täiendavat raha,” ütles Meie Maale OÜ Saare Kaubaveod juhatuse esimees Einar Lepik. Tema firmas on kaheksa veoautot ja suvest saati on nende tegevdirektor uue nõude asju ajanud. Litsents maksis 2500 krooni, sõidukikaardi eest tuli välja käia 250 krooni iga auto eest. Kuna direktor on TTÜ autoeriala lõpetanud, ei pidanud ta täiendavalt koolituskursust läbima, mis omakorda maksab üle 3000 krooni.
Saare maakonnas hindab ainukesena autode rahalist väärtust OÜ Autoeksperdi Grupi esindaja Aare Lehtsi.
“Mina hindan auto hetke turuväärtust ja auto mark mängib siin olulist rolli. Vene autodega jändamine läheb üha raskemaks, kui MAZ maksab 3 – 5 tuhat krooni, siis sama vana Scania hind on näiteks 100 000 krooni,” rääkis Lehtsi.
“Keegi suurtest autofirmadest ei taha ju väikesi tegijaid, kes hinna alla löövad, enda kõrval näha, ilmselt suurte tegijate survel uus nõue ka kehtestati,” arvas Lehtsi.
Seni füüsilisest isikust ettevõtjana põhiliselt kala vedanud Toivo Sepp plaanib koos oma kolleegidega veoäri vormistada osaühingu alla.
“Maksud tulevad väiksemad ja tagatise puhul on teisele autole nõude suurus kakskümmend protsenti väiksem, koos suudame kauem vastu pidada,” arvas Sepp.
Liikluspolitsei kontrollib nüüd veoautodel sõiduarvesti ketta näitude, kohustusliku liikluskindlustuse poliisi ja auto tehnilise passi kõrval ka sõidukikaarti.
VELJO KUIVJÕGI

guest
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare
12,899JälgijatMeeldib

Viimased uudised