-1.1 C
Kuressaare
Neljapäev, 2. detsember 2021

Saare teemeistridteevad saja nimel tööd

“Kaks aastat tagasi karmistusid piirkiiruse tõstmise nõuded ja sellel maanteel sai takistuseks külgnähtavus,” ütles Saare teedevalitsuse asejuhataja Toomas Magus.
Kui 1998. aastal tõsteti suvist piirkiirust Tahulast Väinatammini, siis tänavu on plaan “kiirtee” viia Tahulast Kuivastuni.
“Külgnähtavuse põhinõudeks on 70 % tee ulatuses tagada nähtavus 20 meetri ja 30 % ulatuses 10 meetri laiuselt. See on sellepärast, et lisaks võsale on ka muid takistusi, näiteks majad,” rääkis Magus.
Ta rääkis, et jaanuaris alustas teedevalitsus massilise võsaraiega ja palus valdade esindajail see töö teede äärsete maade omanikega kooskõlastada. Teeseaduse kohaselt peaksid teeäärse ala korras hoidma maaomanikud ja teedevalitsus võttis selle töö ette maaomanike passiivsuse tõttu.
“Kokku on võsaraiega meil kuus brigaadi mehi väljas, raiume ka teiste teede äärest, kui lume ja libedusetõrje töödest aega üle jääb,” lausus Magus.
“Mis kuupäevaks me võsatöödega valmis saame, veel ei tea, ise tahaksime 1. maiks piirkiiruse tõsta.” Okste põletamine võtab suhteliselt palju aega, seepärast veavad mehed võsa kokku ja lasevad hakkida. Et teemeistrid väga suured metsatöö spetsialistid pole, küsisid nad nõu metsameestelt.
“Mets on ka tee kaitseks, et talvel täis ei tuiskaks, seepärast oleme huvitatud koostööst,” ütles keskkonnateenistuse metsanduse peaspetsialist Roland Rüütli.
“Näitasime neile õigeid töövõtteid ja soovitasime raievalikut.”
Külgnähtavuse suurendamine peaks ka metsloomi veidi rohkem tagasi peletama.
Tahula – Kuivastu teelõigul on kolm põhilist metsloomade ülekäigukohta, Tahula ja Reo vahel, Saikla kandis ja Muhus Hellamaa – Kuivastu vahel. Rüütli ei välista, et metsa hõredamaks raiumisega võivad metsloomad rajada uusi ülekäigukohti.
Teised nõuded (tee tasasus, liiklussagedus jne) annavad Tahula – Kuivastu teel 10 – kilomeetrise tunnikiiruse tõusu välja, kuigi Valjalast väinatammini on kohati rööpad sees.
“Kahe aasta pärast loodame need ebatasased kohad renoveerida, asi on raha taga,” selgitas Saare teedevalitsuse juhataja Aleksander Kollo.
“Kuna meil on kolmanda kategooria tee, siis üle saja kilomeetrist tunnikiirust me taotleda ei saa, sest meil pole liiklusvood piirete või haljasribadega eraldatud. Tegelikkuses sõidetakse saja puhul ikka ligi saja kümnega,” on Kollo kogemus.
VELJO KUIVJÕGI

guest
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare
12,899JälgijatMeeldib

Viimased uudised