-1 C
Kuressaare
Esmaspäev, 29. november 2021

Lilian Hansar: linnal pole mingit põhjust laieneda

Miks linna üldplaneeringu vastuvõtmist ja avalikku väljapanekut korratakse?
Lilian Hansar: Maavalitsus ei kiitnud üldplaneeringut heaks, kuna tervisekaitse inspektsioon ei andnud liikluskorraldusele oma kooskõlastust. Meil olid jaotustänavateks planeeritud liiga kitsad tänavad – Uus, Tolli ja Pargi.
Indrek Himmist: Nüüd leidsime, et rangeid jaotustänavaid, nagu Tolli ja Uus, välja ei joonista, vaid katsume vanalinna tänavatel liiklust hajutada ühtlaselt.
Nimetatud kõrvaltänavatel liiklus küll kasvab, kuid ei ulatu jaotustänavate koormuseni (enam kui 300 autot tunnis). Tervisekaitse oli sellega nõus ja meil on nüüd ka nende kooskõlastus.
Liiklusintensiivsuse hajutamine on asja üks pool, teine pool on see, et peame kesklinna ümber tegema kümmekond väiksemat parklat. Siis saame tulevikus keskväljaku niimoodi välja ehitada, et siin enam parkimist ei toimu.
Mille arvelt parklad rajatakse, kas võetakse maha haljastust või lammutatakse maju?
Himmist: Üldplaneeringus on välja joonistatud vaid piirkonnad, kuhu on parklaid vaja. See, kust üks või teine maja maha lammutada, ei ole üldplaneeringu küsimus, kuigi seda on muidugi analüüsitud. Kui räägime Uue tänava parklast, kuhu on plaanitud ligi sadakond kohta, siis selle rajamiseks lammutatakse maha Uus 27 hoone.
Hansar: Ma tahaksin liikluse juures rõhutada veel seda, et üks tõsine läbimurre on Aia tänava pikendus. Ka keskväljaku liiklussaar võetakse tulevikus maha ja ringliiklus kui selline seal kaob.
Oleks tore, kui vanalinn jääks ainult jalakäijatele, aga planeering on tehtud kümne aasta peale ja selle aja jooksul suudame teha täiesti autovabaks vaid mingi tänavaosa Kohtu – Kauba tänava piirkonnas.
[Üldplaneeringu liiklust käsitlev peatükk näeb muu hulgas ette Sepa tänava avamist liiklusele ning Raudtee tänava läbimurret otseühenduse loomiseks Smuuli ja Talve tänava vahele – A. L.]
Missugused hoiakud või suundumused iseloomustavad Kuressaare üldplaneeringut?
Hansar: Mina leian, et prioriteetne on olemasolevat situatsiooni korda teha. Tihtipeale peetakse vajalikuks teha midagi uut, mis paistab välja.
Minu isiklik seisukoht on selline, et pigem peaks tegelema asjadega, mis on korrast ära. Kõige teravamad asjad on meil olnud pikka aega trasside ja kommunikatsioonide probleemid.
Meie põhimõte on praegu ka see, et linnas on nii palju korrastamata alasid, nii palju kasutamata maad, et meil ei ole mingit põhjust laieneda. Eesmärk on need alad intensiivselt kasutusele võtta.
See on nüüd küll uus lähenemine. Lähiminevikust mäletame ju, et Kuressaare linn taotles Kaarma vallalt maad juurde.
Hansar: Meie plaan on praegu kümne aasta peale ja selle aja peale on meil siin linnas maad küll. Kuigi osa alasid, nagu Kudjape küla, on linna infrastruktuuriga niivõrd seotud, et võiks linnaga ühendatud olla küll.
Milliseks kujuneb linna elukeskkond (autokeskne, inimkeskne, loodussõbralik, kivilinn, aedlinna osakaal väheneb, puhkajakeskne, jalgrattasõbralik) ja milles see väljendub?
Hansar: Need on sellised stampväljendid, mida praegu kasutatakse, nagu taluturism ja

guest
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare
12,899JälgijatMeeldib

Viimased uudised