-7 C
Kuressaare
Laupäev, 4. detsember 2021

Ring ümber mulluse liiklusaasta

Pärast 1985.aastat, mil surmasaanute arv jäi alla kahesaja, oli kõige traagilisem 1991.aasta, kui maamulda sängitati 491 liiklusõnnetuse ohvrit. Sellest alates hakkas olukord tasapisi paranema.
Valdav enamus sõidukitest on sõiduautod, nende arv on viimase 10 aastaga kahekordistunud. Avariihetkel sõiduautos istunud hukkunuid oli aga mullu poole vähem kui 10 aastat tagasi – kokku 95.
Võib eeldada turvavöö populaarsuse kasvu. Kui sõitja saab raskeid vigastusi isegi turvavööga kinnitatult, võib oletada, et lahtise vööga sõites oleks tee viinud otse kabelisse, aga just nõuetekohaselt kinnitatud turvavööga sõites vigastada saanute arv on viimastel aastatel märgatavalt kasvanud.
Aastaid on liikluse korraldajatele peavalu valmistanud ilusat suveilma nautivad purjutajad. Aastaid on ka eriti jaanipäevapaiku sellele rahva tähelepanu juhitud.
Mullusuviste kampaaniate ja politsei lauspuhumisreidide kohta võib väita, et töö hakkas vilja kandma. Kui tavaliselt põhjustasid joomased autojuhid juunis – juulis kokku 80 – 85 rasket õnnetust, viies hauda 16 – 18, valdavalt noort inimest, siis eelmisel aastal kogunes taolisi õnnetusi 55 ja neis hukkunuid kogunes 7.
Jalgratas on kogunud sedavõrd populaarsust, et jalgratturitega toimunud liiklusõnnetuste arvu ei suuda vähendada rattateede ehitamised, kaitsekiivrite ja helkurite parem kättesaadavus, laste jalgrattavõistlused ega kampaaniad.
Kui aastate eest sattus jalgrattaga liikluses pahuksisse enamasti pensionär või pensionieelik, kes sageli purjuspäi mööda pimedat maanteed kodu poole vänderdas, siis täna on iga neljas õnnetusse sattunud jalgrattur noorem kui 14 – aastane, enamasti linnalaps. Sageli satub haiglaravile lausa koolieelik või äsja kooliteele asunud rattataltsutaja, kellel liikluseeskirja järgi õigus rattaga tiirutada vaid koduhoovis.
Kokku 181 – s jalgrattaõnnetuses kaotas elu 22 ja sattus haiglaravile 161 ratturit. Kokku registreeriti aastal 2000 Eestis 1502 rasket inimkannatanutega liiklusõnnetust, milles hukkus 203 ja sai vigastada 1844 inimest.
Õnnetustest olid ülekaalus otsasõidud jalakäijatele – 547 õnnetust, milles hukkus 78 ja sai vigastada 498 jalakäijat.
Mootorsõidukite teelt väljasõite kogunes 439, tuues kaasa 67 inimese surma.
Mootorsõidukite omavahelisi kokkupõrkeid registreeriti 285 ning mootorsõidukite ja rataste kokkupõrkeid 181.
Valitsuses heaks kiidetud riiklik liiklusohutusprogramm näeb ette, et aastaks 2010 peab Eestis hukkunute arv mahtuma 100 piiresse, Saaremaa arvele ei tohiks neid sel juhul koguneda enam kui 1 – 2.
SIRJE LILLEORG

guest
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare
12,899JälgijatMeeldib

Viimased uudised