-9 C
Kuressaare
Pühapäev, 5. detsember 2021

Praamipileti hind võib tulevast aastast tõusta

Riigikogu kinnitas kolmapäeval tuleva aasta riigieelarve, milles Saaremaa Laevakompaniile antav otsetoetuse summa on jäetud käesoleva aasta eraldisega samale tasemele. Firma soovis dotatsiooni suurendamist seniselt 55,1 miljonilt 95 miljoni kroonini, et hoida laevapiletite hinda samal tasemel praegusega.
AS – i Saaremaa Laevakompanii tegevjuht Tõnis Rihvk ei soovinud eile spekuleerida, kas ja mil määral laevafirma piletihinda tõstab, kuna see sõltub läbirääkimistest ministeeriumiga.
“Praegu pole mingit selgust – eile istusime hinna – ja tariifikomisjonis ja lootsime, et tulevad mingid lahendused, aga ei saanud mingit vastust ja kokku lepiti vaid see, et läbirääkimised jätkuvad,” rääkis Rihvk Meie Maale.
Otsused laevaühenduse maksumuse üle pole vaid Saaremaa Laevakompanii teha, vaid arvestada tuleb nii maavalitsuse arvamuse kui ka teede – ja sideministeeriumiga sõlmitava liinilepinguga.
Teede – ja sideministeeriumi asekantsleri Rene Treiali hinnangul on suurim küsimus liinilepingu juures see, kuidas maandada mõned aasta alguses ettenägematud riskid selliselt, et aasta jooksul oleks võimalik lepingut teataval määral muuta. Riskide maandamise vajalikkuse näitena tõi Treial välja tänavuse aasta, kus 11 kuu jooksul tõusid kulutused kütusele ligi 20 miljoni krooni võrra.
Teine koht riskide maandamiseks on reisijatearvu prognoos, kuna aasta alguses on raske ennustada, kas tuleb ilus ja soe või külm ja vihmane suvi ning just suvekuude ilmast sõltub suuresti Saaremaale ja Hiiumaale reisijate arv, märkis Treial.
Tariifikomisjoni liikmed esitavad Saaremaa Laevakompanii poolsele kulubaasile oma ettepanekud ja kriitika järgmiseks istungiks jaanuari alguses, kuni uue lepingu sõlmimiseni pikendab riik laevafirmaga tänavust liinilepingut.
Kuna kütusehind on võrreldes mullusega tunduvalt tõusnud ja riigieelarve dotatsioon jäi mullusega samale tasemele, võib Treiali hinnangul eeldada, et aktsepteeritava kulubaasi korral võib komisjon kõrgemate piletihindadega nõustuda.
Tariifikomisjon arvestab oma hinnangu andmisel kindlasti ka Pricewaterhouse Coopersi audiitorkontrolli tulemusi, millest olulisimaks pidas asekantsler amortisatsiooni aktsepteerimisega seonduvat.
“Varem on riik aktsepteerinud amortisatsiooni /…/ ehk piltlikult öeldes on riik läbi dotatsiooni ostnud laevad äriühingule välja,” lausus Treial.
BNS/MM

guest
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare
12,899JälgijatMeeldib

Viimased uudised