-6.2 C
Kuressaare
Laupäev, 4. detsember 2021

Ruhnu kardab lennusõidu kümnekordset kallinemist

Möödunud nädalal teede – ja sideministeeriumile tehtud Ruhnu liikluskorraldust käsitlevates ettepanekutes leiab Ruhnu vallavolikogu, et õhusõidu hind kohalikule elanikule ei tohiks ületada sama vahemaa läbimiseks kehtivat maakondlikku bussipileti hinda.
Ruhnu vallavanem Kaarel Lauk ütles, et juhul kui Ruhnule eraldatakse järgmise aasta transpordidotatsioon äsja kehtima hakanud ühistranspordiseaduse alusel võib lennupileti hind tõusta praeguselt 50 kroonilt 450 – 500 kroonini.
Kütusehinna ja dollarikursi tõusule viidates tõstis Air Livonia novembris ühe lennureisi hinda aasta alguse 19 900 kroonilt 27 500 kroonile. Kuna 1. oktoobrist kehtiva ühistranspordiseaduse kohaselt võib riigi toetus katta Saaremaa ja Saare maakonnas asuvate väikesaarte vahelise lennuliini kuludest kuni 70 protsenti (varem piirangut ei olnud), kasvab jõudsalt piletitulu osakaal. Vallavanema sõnul tõuseb piletitulu ühe reisi kohta seniselt 2500 kroonilt 8250 kroonile, mis teeb 18 kohalises lennukis pileti hinnaks 460 krooni.
Samas ei välistanud Air Livonia juhataja Ants Aringo, et pileti hind võib järgmisel aastal veelgi tõusta.
“Kütusehinna ja dollari kursi tõus on kõik uperpalli löönud,” möönis Aringo. Ta lisas, et tänavu moodustas dotatsioon umbes 80% lennureisi kuludest.
Kaarel Laugu sõnul toob lennupileti kallinemine kaugemas tulevikus kaasa elanike lahkumise Ruhnu saarelt, sest pooletuhandekroonine pilet ei ole taskukohane kellelegi. Kuna talvel ei liigu ka turiste, võib uue aasta esimestel kuudel tekkida olukord, kus maksumaksja raha eest üleval peetaval liinil sõidab tühi lennuk.
Teede – ja sideministeeriumi eelarve – ja majandusanalüüsi osakonna juhataja Andres Uusmaa ütles Meie Maale, et ministeerium toetab ühenduse pidamist kui sellist ja jätab maavalitsuse otsustada, millise transpordiliigi toetamiseks raha kulutatakse.
“Me ei taha ette kirjutada, kas see ühendus toimub lennuki, praami või paadiga.” Uusmaa märkis, et kuna järgmiseks aastaks ette nähtud dotatsioon jääb samale tasmele tänavusega, on tahes – tahtmata kaks võimalust – kas vähendada reise või tõsta pileti hinda.
Sel aastal sai Ruhnu vald riigieelarvest transpordi doteerimiseks 1,4 miljonit krooni, millest 165 000 läks laevaliiklusele ning ülejäänu lennureisideks. Kaarel Lauk ütles, et kui tänavu teeb lennuk koos lisareisidega saarele kokku 62 reisi, siis reisi kallinemist arvestades jätkub praeguse dotatsiooni juures järgmiseks aastaks raha 49 reisi tegemiseks. Turistidele maksab ühe otsa lennukipilet 200 krooni ja Ruhnu elanikele 50 krooni.
Vald kaotab õiguse korraldada lennureise
Ruhnu vallale teeb muret veel teinegi ühistranspordiseaduses sätestatud kord, mille kohaselt hakkab lennuliiklust vallavalitsuse asemel korraldama teede – ja sideministeerium või ministeeriumi volitatud ametiasutus.
“Siiamaani saime anda sõidusoodustusi kohalikele elanikele ja piirivalvuritele. Nüüd võetakse see võimalus meilt ära ja me ei saa jooksvalt reguleerida lennukorraldust ja lennuliikluse paindlikkus väheneb,” rääkis Kaarel Lauk.
“Ma ei kujuta ette, kuidas hakkab liiklus toimima. Kuna lennuk käib ikkagi Ruhnu jaoks, siis selliseid asju on kõige mõistlikum korraldada siit,” lisas ta.
AIN LEMBER

guest
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare
12,899JälgijatMeeldib

Viimased uudised