-5.1 C
Kuressaare
Kolmapäev, 8. detsember 2021

Bussifirma Neomobile vaidlustab liinikonkursi tulemused

Neomobilet nõustava Paul Varuli advokaadibüroo esindaja sõnul ei ole hanke läbiviimine ja sellest tulenevalt ka hanke tulemus seadusega kooskõlas, mistõttu bussifirma vaidlustab konkursi halduskohtus või riigihangete ameti vahekohtus.
1. oktoobrist kehtiva ühistranspordiseaduse kohaselt tuleb varem ühiskondliku teenindamise lepingut omava firmaga sõlmida uus leping viie aasta peale, uute üritajatega aga kahe aasta peale.
Maavalitsuse konkursikomisjon on seisukohal, et tegu oli esmakordse ühistranspordiseaduse järgse liinilepingu sõlmimise konkursiga, mistõttu kõikide edukate pakkujatega saab lepingu sõlmida üksnes kaheaastase tähtajaga.
Viimased kolm aastat kogu Saaremaa maaliine teenindanud Neomobile juht Kari Makkonen on aga veendunud, et seaduse järgi on ta juba “vana” vedaja, kellega tuleb sõlmida leping viieks aastaks. Sellest usust lähtudes esitas ta hankekomisjonile pakkumise kõikidele liinidele viieaastase tähtajaga.
Kumbki järele ei andnud
“Me lihtsalt ei saanud Neomobile pakkumist vastu võtta. Kuigi ta teadis, et meie tingimus on kaheaastane leping ja me olime talle eraldi sellekohase kirjaliku selgituse andnud, esitas ta ikkagi pakkumise sama nõudega,” ütles konkursikomisjoni esimees Andrus Lulla.
Komisjoni meelt ei muutnud ei Paul Varuli advokaadibüroo ega teede – ja sideministeeriumi maanteeliikluse osakonna juhataja Lembit Kiviloo Neomobilet toetav seisukoht. Saare maavalitsuse juristide eri arusaamu kinnitab ka Harju maavalitsuse transpordispetsialist, kelle sõnul sõlmiksid harjukad seniste vedajatega eelseisval konkursil samuti lühema lepingu, kuid seadus seda ei luba.
“Konkurentsi tervendamise eesmärgil on kaks aastat parem tähtaeg,” sõnas Lulla, lisades, et Neomobilel oli täielik võimalus esitada pakkumine vastavalt komisjoni tingimustele.
“Kui ta seda oleks teinud, siis ma ei oska öelda, milline tulemus oleks olnud,” ütles Lulla.
Küsitav konkurents
Oma mängureeglite järgi tegi komisjon formaalselt õige otsuse. Seda tumestab aga asjaolu, et kui Neomobilega lepingutähtaja osas kokkuleppele ei jõutud, saadi Saretaga vedaja senise aastakäibe miinimumnõude vähendamise osas kaubale küll.
Esimest taotlust komisjon ei rahuldanud, kaks päeva enne pakkumiste esitamise lõppu aga leebus. “See oli kollegiaalne seisukoht. Võib-olla esialgu pingutasime nende tingimustega selle koha pealt natuke üle,” ütles Lulla.
Komisjoni otsus Lääne – Saaremaa liinid Saretale anda tekitas hämmingut nii Neomobile kui omal ajal Sareta leival olnud bussijuhtides. Nad ei usu, et uus üritaja suudab piirkonda vähemalt senises kvaliteedis teenindada.
Neomobile pakkus Lääne – Saaremaa teenindamist aastas 7,45 miljoni krooni eest, Sareta aga 5,28 miljoni eest. Kui keegi suudab tõepoolest nii odavalt sõita, olen valmis päevapealt talle oma tooli loovutama, ütles Makkonen.
Andrus Lulla sõnul vastas Sareta pakkumine kõikidele nõudmistele. “Bussid on lubatud, lepingud eelnevalt sõlmitud, remondibaasi kasutamise kohta garantiikirjad esitatud, me poleks saanud muidu tema pabereid vastu võtta,” rääkis ta.
Uus pakkumine
Komisjon on kuulutanud välja läbirääkimistega piiratud pakkumise linna – ja Ida – Saaremaa liinidele. Lulla sõnul ei olnud eile veel selge, milliste bussiettevõtetega hakatakse kahe liinigrupi teenindamise üle läbi rääkima, kuid kindlasti kuulub nende hulka ka Neomobile.
Paul Varuli advokaadibüroo esindaja hinnangul pole uuel hankel aga mõtet, kui eelnev on vaidlustatud.
MEHIS TULK

guest
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare
12,899JälgijatMeeldib

Viimased uudised