-2 C
Kuressaare
Esmaspäev, 29. november 2021

Maakonnaliine soovib teenindada kaks firmat

Konkursitingimuste kohaselt otsib maavalitsus kaheks aastaks operaatorit kolmele liinigrupile – Kuressaare linnaliin (aastane liinikilomeetrite arv 253 300), Lääne – Saaremaa (762 700 km) ja Ida – Saaremaa (1 044 000 km).
Neomobile tegi pakkumise kõigile kolmele liinigrupile, AS Sareta ainult Lääne – Saaremaale, ütles maasekretär Andrus Lulla.
AS Neomobile tegi rahalise pakkumise 2001. aastaks. Koos dotatsiooni ja piletituluga arvestab ta liinide teenindamiseks 21,7 miljonit, sellest linnaliinile 2,9 miljonit, Ida – Saaremaale 11,35 ja Lääne – Saaremaale 7,45 miljonit. AS Sareta pakub Lääne – Saaremaa liinide teenindamise mahuks eeloleval aastal 5,28 miljonit ja 2002. aastal 5,30 miljonit krooni.
Andrus Lulla sõnul tehti konkursi ajal maavalitsusele mitmeid järelpärimisi, samuti vähendas maavalitsus AS – i Sareta taotlusel pakkumisel osalevate ettevõtete nõutavat käibemahtu.
Neomobile juht Kari Makkonen on öelnud, et konkursitingimus, mille kohaselt sõlmitakse vedajaga ainult kaheaastane leping, on vastuolus ühistranspordiseadusega.
“Me leiame, et tegemist on esmakordse riigihankega avaliku teenindamise lepingu sõlmimiseks ühistranspordi seaduse alusel,” ütles Lulla.
“Me pole ministeeriumist saanud teistsuguseid ametlikke selgitusi,” põhjendas ta maavalitsuse seisukohta, et konkursi võitjaga sõlmitakse kaheaastane leping.
Esmaspäeval otsustab konkursikomisjon, keda pakkujatest eelistada. Lulla sõnul peavad pakkujate dokumendid olema korras, ta ei välistanud, et kumbki ei vasta konkursi nõuetele.
“Siis peame otsima muid võimalusi, et inimesed veetud saaks,” sõnas maasekretär. “Üks variant on olemasolevat lepingut aasta võrra pikendada, teine võimalus leppida kokku mitmete vedajatega üle Eesti, kes tulevad appi. Rahvas igal juhul sõitmata ei jää,” lisas ta.
Saare maakonna 60 liini ja nelja linnaliini teenindab praegu AS Neomobile. Teede – ja sideministeerium eraldas bussitranspordile tänavu dotatsiooni 6,534 miljonit krooni, millele lisandub riiklik õpilastranspordi toetus 2,34 miljonit krooni.
MEHIS TULK

guest
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare
12,899JälgijatMeeldib

Viimased uudised