-3.4 C
Kuressaare
Neljapäev, 9. detsember 2021

Talverehvide aeg on kohe käes

Kuna rehvidel on suurim osa tehnikast tingitud avariides, siis on liiklusohutuse seisukohalt vajalik, et need vastaksid etteantud tingimustele. Auto juhtimine toimub rehvide ja tee vahelise kokkupuutepinna kaudu. Sellepärast on alust ka väita, et rehvid on teie sõiduki üheks tähtsamaks komponendiks. Nende korrasolekust sõltub juhitavus, pidurdamine ja kiirendus.
Liiklusalase statistika kurvad arvud näitavad, et kahel kolmandikul liiklusõnnetuses osalenud sõidukitest on rehvi mustri kuluvusaste viimase kolmandiku peal!
Sõiduautodel on alates oktoobri keskpaigast lubatud kasutada vaid rehve, millel on tähised M + S, M.S. või M&S (mud and snow).
Talvel kasutatakse kolme tüüpi rehve: naastrehv, lamellrehv ja M + S rehv. Viimane ei ole üks ega teine, kuid peaks sobima sõitmiseks nii suvel kui ka talvel.
Üldjuhul valitakse siiski naastrehvid. Üheltpoolt seepärast, et meie teede korrashoid jätab soovida, teisalt aga on lamellrehv veel uus ja võõras. M + S rehv tekitab võõristust universaalsuse pärast, kuigi oma hinnalt on naast – ja lamellrehviga vägagi konkurentsivõimelised.
Mõned autojuhid panevad autole alla ülilaiad veljed ja arvavad, et see parandab oluliselt auto teel püsimist. Kahjuks on see arvamus levinud, kuid tegelikuses on asi vastupidi. Kuiva ja sileda teekatte korral saab laiema rehviga küll parema pidamise, kuid juba väiksemgi vihm teeb ülilaia rehvi ohtlikuks.
Lai rehv ei suuda teel olevast vee – või lumekihist ennast läbi lõigata ning järsul pidurdamisel muutub auto juhitamatuks. Kitsas rehv lõikab ennast vee – või lumekihist kergemini läbi ning haakumine on seetõttu parem. Kasuks tuleb ka sügav protektor.
Viimase kuue aasta (tänavu 28. novembri seisuga) statistika inimvigastustega liiklusõnnetuste kohta meie maakonna teedel ja tänavatel näitab, et liiklusturvalisus on kasvuteel, kuigi selles osas on veel palju ära teha.
Viimase viie aastaga on meie liikluspilt tunduvalt muutunud – teeolud on paranenud ja koos nendega sõidutingimused (Kuressaare – Kuivastu mnt.), ka autod on muutunud turvalisemaks.
2000. aasta lõpuni on jäänud veel üks kuu ja käesoleva aasta kurva statistika hetkeseis on selline, et inimvigastustega liiklusõnnetusi on meil toimunud 27, nendes on hukkunud 5 ja raskelt vigastada saanud 26 inimest.
Väljavõte teede – ja sideministri määrusest nr.11. 8.04.1997. a.
Sõiduautol, veoautol, mille registrimass ei ületa 3,5 tonni, ja haagisel, mille registrimass on üle 0,75 tonni, kuid ei ületa 3,5 tonni, peab alates 1. detsembrist kuni 1. märtsini kasutama talverehve (M + S, M.S. või M&S tähistusega), mille mustri jääksügavus on vähemalt 3,0 millimeetrit.
Ülalnimetatud kategooria sõidukitel ei ole talverehvide kasutamine kohustuslik järgmistel juhtudel:
– sõitmisel teise riiki ja sealt tagasi Eestisse,
– teises riigis registreeritud sõidukil,
– paarisrataste mõlemal rattal tingimusel, et ühe telje mõlemad rattapaarid on koostatud samasuguselt,
– autode ja haagiste valmistamisel, maaletoomisel, müümisel ning remonti või tehnilisele ülevaatusele sõitmisel,
– autodel või haagistel, millele ei ole saada talverehve Eestis.
ANTS LEY,
Saare Politseiprefektuuri KKO komissar

guest
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare
12,899JälgijatMeeldib

Viimased uudised