9.3 C
Kuressaare
Laupäev, 28. mai 2022

Saarlastest kalurid nälgivad Aafrikas

Kalurite omaksed ootavad aga meestelt pikisilmi teateid ja ka rahaabi, sest elu tahab elamist ja arved maksmist. Ühe kaluri elukaaslast Kaidit ähvardas tema üürikorteri omanik hiljaaegu tasumata üüri tõttu välja tõsta. “Ma ei suuda üksinda kahte last kasvatada, üüri ja igasugu muid arveid maksta,” rääkis Kaidi. “Selle mõttega ta sinna läks, et raha teenida, kuid kui ta nüüd tagasi tuleb ja raha pole, siis pole midagi teha.”
Kaidi sõnul oli tal viimati elukaaslasega side mõne päeva eest, kuid seda kolmanda inimese vahendusel. “Ma ise ei olnud kodus ja temaga rääkis minu õde,” lausus Kaidi. Jaanuaris korraliku teenistuse lootuses Aafrikasse sõitnud mees ei osanud talle viimasel vestlusel tuleviku suhtes midagi lohutavat öelda.
Traalerid Miili ja Tanja lähetas Aafrikasse tallinlase Vassili Trofimovi firma AS Majak EVT, kes võttis Miili rendile Hansapanga liisingfirmalt Hansa Capital, Tanja aga Ühispangalt.
Ajakirjanduses ka mullu Prantsusmaal tabatud narkolaevaga Nemo seostatud Trofimov palkas Miilile meeskonna eelmise aasta suvel. “Laev oli küll rohkem rüsa moodi, aga võtsime vedu,” rääkis kalurite esindaja ajalehele Õhtuleht.
Laevarisust tegid mehed Nasval püügikõlbliku aluse, palka lubas Trofimov neile hakata maksma pärast seda, kui on püügi pealt juba mingit kasu saanud. Trofimov väitis meestele, et Aafrika vetes on tal juba traaler Tanja, mille meeskond pidavat krevetipüügiga head raha teenima.
Jaanuari keskel asusid mehed Miiliga teele ja esimene asi, mis nad Aafrikas nägid, oli reidil roostetav Tanja. Laeva meeskond ei olnud kordagi püügil käinud.
Õhtulehega rääkinud Miili meeskonna liikme sõnul on laevadel olemas küll litsents krevetipüügiks, kuid Trofimov olevat kohalikku tuttavat juba nii palju alt vedanud, et too ei taha püüki investeerida. “Kardab, et ühel ilusal päeval ilmub Vassili välja ja võtab kasumi, tema raha aga jääbki laeva alla kinni,” rääkis kalur
“Trofimovi kohalik tuttav on meile võlgu üht-teist andnud, kuid järjest sagedasemad on päevad, kui meil pole ei toitu ega magedat vett. Diislikütust pole nii palju, et saaksime iga päev laevale elektrit anda,” rääkis kalur, kelle hinnangul saab kohalikul ärimehel lähiajal võlgu andmisest kõrini ja võimud panevad laeva aresti alla.
Kalurid on püüdnud Trofimovit otsida, kuid see pole õnnestunud.
Laeva omanik ei taha vastutada
“Me teame küll meeskonna murest, aga meie ei puutu asjasse. Laev on rendile antud, las operaator vastutab meeste eest,” rääkis Õhtulehele Miili omaniku, Hansa Capitali töötaja Tarmo Rooteman. “Ka liisitud auto võib ju formaalselt olla mõne liisingfirma oma, kuid inimese alla ajanud liisitud auto juhi eest see firma ei vastuta.”
Samas on Hansa Capital saatnud Mauritaaniasse mitu faksi, milles imestatakse, miks meeskond koju ei tule.
“Faksiga ei saa nad ju meile diislit saata, millega me Tallinna sõidame,” nentisid kalurid. “Ja teiseks tahaks me ikka palga kätte saada ja krevette ka püüda. Töölepingus on kirjas, et püügiga teenitust jääb 24 protsenti meeskonnale. Sellepärast me ju siia Aafrikasse sõitsime.”
Iga meeskonnaliige on Õhtulehe andmeil kaotanud vähemalt 40 000 krooni palgaraha, rääkimata püügipreemiast.
ANDRES SEPP

guest
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare
12,899JälgijatMeeldib

Viimased uudised